Ahad, 10 Mei 2009

alkisaahh..

okey.. aku citer sket asal usul plan gathering kita ni..

ekceli aku di push dorong oleh shem untuk try to plan all this. sebabnya for all this while, kita lom penah wat reunion (selalu fail eja natang ni).. gath kecil2an tu ader la kan, ngan geng masing2 (yang memang dok jumpa pun kan).. huhu.. so hasil dari sembang2, bincang2, kutuk aku, kutuk hang.. then we make a move.. start from checking the facebook.. find and add all frens yang ada facebook.

know what, we spent almost one whole day bincang.. klik2 korang nyer friends list to check if we had all of yours. pastu tengok2 tak ramai yang ada facebook, we combined contact info lak.. shem check his phone book and pass it to me.. tapi tak sampai 50 orang pun :(

**selingan : sementara aku kejutkan korang dengan lebih banyak gamba dolu2, aku letak la collection aku untuk few years back.. jumpa kawan2 time kenduri2 kawen selalunya. juga small gath masa bbuka puasa.

- ni masa gee rodziah kawen. tak jumpa sesapa pun, aku ngan maz jer. kami p sekali : dec 2006

ok tu cerita asal usul idea (yang mcm tetibaa jer) ni, skang aku nak bgtau lak kenapa bulan 10.

aritu aku ada list kan senarai cuti tahun ni start from june till dec (kat fb la). then setelah ditimbang tara, macam tak sesuwei semua tarikh2 cuti yang ada tu.. first of all, paling aku tak setuju time cuti sekolah, of course time ni lah paling banyak aktiviti2 kekeluargaan akan dibuat macam ada kenduri kawen, kena balik kg etc.. so memang tak sesuwai lah..

- ni lak masa bbuka puasa kat hotel sentosa, alostar.. yang join, shada n hubby; tasnim; jujue n co; mokhriza n co : sep 2007

ok aku paste balik lah senarai cuti tu.. (aku tulih kat wall mokhriza rupanya, ingatkan kat wall aku.. huhu)

may- 1hb (fri) : labour day (tak leh, haku dah ada plan) - pass oredi
may- 9hb (sat) : wesak day - pass too

jun - 6hb (sat) : agong bday
jul - 11hb (sat) : tyt bday (penang ja okeh :D)...

abih.. pastu dalam bulan posa, ada cuti merdeka, nuzul quran, n raya posa..

continue
oct - 17hb (sat) : deepavali
nov - 27hb (fri) : raya haji
dec - 18hb (fri) : maal hijrah
dec - 25hb (fri) : krismas.

ok.. itu adalah cuti2 mereka yang berada di negara mesia buat tahun ni.. kalo korang2 yang harap dapat diawalkan dari bulan 10 tu memang rasa impossible sket.. sebab bulan 6 dan bulan 7 is sooo sooon... tak sempat nak arrange apa pun... contact orang pun lom abih g.. lagi nak form commitee.. pileh tempat, collect duit (apa korang ingat saja suka2, duit mau bagi dulu maa, baru berani).. :D

- ni masa kenduri bangfik, yang terjumpa ngan aku time tu, kak liza n co n payok n co sajer.. clash sket time ni, sebab ada 2 lagi kenduri di hari yang sama, kak ina ratu ngan hamim (kalo tak silap aku) : jun 2007

payork, bapak menyesali mithali

yang muncung tu anak sulong depa, tengah dilayan oleh laki aku

dan lepas tu adalah musim puasa dan raya.. takkan nak buat bulan puasa kot.. dah la masa lebih pendek di bulan puasa.. pastu kita nak jumpa kali ni biaq la puas ati sket (kot2 lepas ni bila dah bercucu baru leh jumpa balik), nak bergosip mengumpat mengata bagai kaan..

so tak yah la bulan puasa.. korang buat lah perjumpaan kecil2an kat tmpt korang dulu untuk bulan puasa ni.. sebab aku harap by that time (bulan 8-9) kita dah dapat decision on when n where.

pastu aku ada gak terasa2 nak buat time musim raya (sbb shem mula2 nak buat kat kedah) so, aku terpk2 orang2 yang akan balik kedah macam kak liza abang sham, payok dan shida.. sebabnya depa2 ni rajin gak ronda kawan2 time raya.. so cam ok la.. taapi macam tak ok gak.. sebab aku antara orang yang akan sangat bz di musim perayaan, apatah lagi korang kaan.. lagipun aritu mokh pun kata, tahun ni raya ganu.. so aku sangat setuju la takyah buat time ni, lagipun tak semua orang leh amik sesuka ati amik cuti lama2, (dah semua orang pun cuti time tu)..

ni lak masa art ngan fara kawen, ni jer yang aku jumpa : may 2007

there comes october.. sebab shem kata, kita tak yah laa carik cuti apa2... just amik weekend biasa.. betol gak, sebab cuti2 ni selalunya orang ada agenda lain (aku jgk la ni, kejap balik tgk mak, kejap mak mentua ajak jalan.. ni pun dah lama tak balik kg ni.. uwaaa rindduu.. sori emosi plak)

dan october jgk agak panjang masanya lagi untuk sampai, so we have enuff time to plan n prepare, hopefully (weeii tolong laa kawan2, bg jadi jgk..)

kalo lepas october, dah raya aji ngan cuti sekolah plak.. laagi la.. cuti sekolah aku berani janji weeiih..

ina bonda kawen.. sori ler.. pic kandid ni jer yang aku ada yang ada muka ramai orang.. yang lain satu2 jer : dec 2006 sebab masing2 muka penuh emosi, meh aku kenalkan. dari kiri, idawaty, maz, pengantin, tasnim n lis

tapi apa2 pun, kena tanya korang gak... apa pendapat majoriti.. bukan aku wat keja untuk diri sendiri, tapi untuk korang.. so, tooolong lah vote (waah dah macam kempen pilihanraya).. itu jer cara so far yang aku leh fikir untuk tanya korang.. untuk kumpul pendapat2 korang...

tima kaseh pada yang dah vote...

7 ulasan:

  1. masing2 dah byk yg kemajuan ya... haku cadang kalu pun x sempat nak buat taun ni plan baik2 awal tahun feb 2010 pun blh buat gitu... kasi genap 10 yrs perjumpaan... (start from 2000 - 2010 la)

    BalasPadam
  2. ikut suka lah..macam mana pon takpa.

    BalasPadam
  3. humm tak kan aku sorang jee budak junior ang pa!!! segan arrr join korang2 smue tau!!!
    cam x layak plak aku kena join angpa2 yg mmg senior aku..
    wargggggggg...

    BalasPadam
  4. But aku nengok la kan.. INA BONDA dah slim ka??
    uissshh dasat tui aku tgk penurunan badan dia tau. ada contact num ina tak? aku slalu gakk lepas as coz balik ja umah mertua mesti g aloss.
    slalu sangat jumpa kawan laki aku!!
    nie time jumpa kawan bini laki aku plak!!!

    BalasPadam
  5. tuu laa.. tengok dulu camana.. kalo macam problem sket tahun ni, bleh jer nak tunda awal tahun depan.. cuma kena start jgk la pelan2 plannya..

    naim : elaah hang ni, join jer la.. ada jer nanti geng2 hang yang len.. tak der maknanya junoir senior weihh.. masuk tahun sama gak.. so samaa jer la.. kelas jer lain2..

    no phone ina ada ngan aku, pm la kalo nak. biasa la diet nak kawen, mesti menjadi nyer.. tapi memang slim lah dia..

    BalasPadam
  6. heheheh jeles aku tgk dia.. ang tanya la makan apa leh kurus cam tuh?? ang prepare lah date yg sesuai cam depa kk!!! hehehe apa pon chowwww

    BalasPadam